First week in Bristol :)

26 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hallo,

Welkom bij mijn eerste blog, in deze blog ga ik jullie wat vertellen over mijn eerste week in Bristol.

dag 1 vertrek en aankomst (17-03-2019):

In de vroege ochtend vertrok ik met mijn ouders en Michelle naar Duitsland. Daar kwamen we veel te vroeg aan voor onze vlucht dus hadden we nog wat vrije tijd. Vanaf toen begon de trip naar Bristol. We vlogen met het vliegtuig naar Bristol en werden daar opgehaald door een bus. We kwamen al meteen naast leuke gekleurde huisjes en de welbekende suspension bridge. Bij de eerste pub aangekomen hebben we wat gedronken en een aantal papieren gekregen. Ook hebben we hier Maria en Jo ontmoet, dat zijn de mensen die ons hier helpen als het niet goed verloopt. Toen werden we (Amber, Sam, Michelle en ik) door een man naar ons gast gezin gebracht. Het gastgezin was niet thuis maar wel een Nederlandse jongen die hier ook verblijft tijdens zijn stage, deze jongen heeft ons alles uitgelegd over het huis. Later in de middag hebben we het gastgezin ontmoet, het gast gezin bestaat uit een moeder, een zoon en een dochter. Het was een fijne ontmoeting. We hebben toen samen gegeten en daarna zijn we gaan slapen aangezien we de volgende dag meteen onze eerste stage dag hadden.

dag 2 stagedag 1 (18-03-2019):

Spannend.. de eerste stagedag in Engeland. We kwamen aan op de school en hadden eerste een kennismaking waar we ook mochten bepalen in welke groep we wilde stage lopen. Mijn keuze was snel gemaakt want ik wilde graag een van de jongere groepen. Ik kreeg Class 3 Year 1 (dit zijn kinderen van ongeveer 5/6 jaar) deze leeftijd heb ik ook in Nederland op stage. Na het kennismakingsgesprek kregen we een rondleiding door de school. We gingen bij een aantal klassen binnen om te zeggen waar we vandaan kwamen en hoelang we kwamen helpen op deze school (Horfield Church school). Daarna mochten we allemaal naar onze eigen klas, in de klas werd ik door de teacher voorgesteld aan de kinderen. het was al best wel laat in de morgen dus de kinderen waren al op het einde van het hun eerste les. toen de les af was gingen alle klassen naar de hal we hadden namelijk assembly. dit is een soort van samenscholing. alle groepen gaan dan naar de hal en iedere dag wordt er iets verteld of gezongen of verkozen etc. Na de assembly had ik een kleine pauze. Terug in de klas heb ik de kinderen geholpen met de opdrachten die ze moesten maken. Toen de stage dag erop zat zijn we naar de winkel gegaan en hebben we met de hele groep studenten, Maria en Jo en Tim en Senna (leraren) uitgegeten bij een gezellig restaurantje.

dag 3 stagedag 2 (19-03-2019):

Het was een bijzondere dag want het was Mad Science day en ze deden dit zelf voor de eerste keer. de kinderen werden in groepen verdeelt, met verschillende leeftijden. ik had een groep die ik moest begeleiden met het maken van een flying bird. De kinderen vonden dit leuk om te doen. Toen hadden we een kleine pauze. Na de pauze mochten we de flying birds gaan testen. in de hal was aan het plafond een touw naar beneden gespannen waar de vogel aan werd gehangen. de vogel kreeg dan punten op verschillende gebieden (uiterlijk enz) ook moest de vogel zoveel mogelijk vissen oprapen door middel van een magneet. Daarna zijn we terug naar de klas gegaan en hebben we de klas opgeruimd. Na stage hebben we wat eten bij de winkel gehaald en hebben we in het gastgezin gegeten.

dag 4 stagedag 3 (20-03-2019):

de binnenkomst van de kinderen gekeken hoe ze de presentie doen want dit doen ze best uitgebreid. Ze laten namelijk de kinderen op het bord aanklikken hoe ze naar school zijn gekomen, gaan alle kinderen langs met ''goodmorning + naam'' en vragen wat de kinderen te eten willen. de kinderen hebben dan keuze uit ''salad bar, hot school dinner or packed lunch''. toen kwamen de ouders 20 min met de kinderen spelen. Daarna mochten de kinderen een eigen eiland tekenen ik heb sommige kinderen daarmee geholpen. die dag hadden we nog spaans en scheikunde en toen heb ik wat dingen in de klas gedaan en de kinderen geholpen als dat nodig was. Toen hebben we thuis even gerust en zijn we daarna naar de supermarkt gejogd.

dag 5 stagedag 4 (21-03-2019):

ik heb weer dezelfde dingen gedaan zoals lessen volgen en kinderen helpen maar ook ben ik met 5 kinderen uit mijn klas en 5 kinderen uit een andere klas en een begeleider fourest school gedaan. Dat was vuur maken, spelen in de bossen etc.

dag 6 stagedag 5 (22-03-2019):

kinderen geholpen met rekenen en we hadden art les dus ik heb de kinderen geholpen met het maken van hun schildpad op een bepaalde manier. Daarna hadden we een les Engels over de schildpad. Het was die dag Michelle's verjaardag dus we waren sushi gaan eten. Daarna wilde we eigenlijk opstap gaan maar we kwamen nergens binnen :(

weekend zaterdag (23-03-2019):

Naar Bristol Centre gegaan en daar geshopt en geluncht.

weekend zondag (24-03-2019):

Naar de Suspension Bridge in Bristol gegaan daarna zijn we even op een terras gaan zitten en toen hebben we ons thuis weer mentaal voorbereid op een nieuwe stageweek. Want ik ga volgende week naar Class 1 Year 1 (groep 1 in Nederland).